Brev:
Lidt blandet om mad
20. februar 2016
Alder:
9 mdr.
Lidt blandet om mad
Hej Helen...
Tak for alle de gode svar indtil nu ;-)
Jeg gir min søn levevis gulerodsrugbrød. Det indeholder lidt rugkerner og hørfrø. Hans mave har ikke reageret på det. Kan der ske noget ved at give ham dette brød. Jeg synes ikke det er muligt at finde et ordentlig rugbrød uden hele frø og kerner.
Mht de nye anbefalinger vedr mælk... Må maden stadig gerne indeholde lidt komælk? Vi bruger sjældent mælk i maden - kunne det istedet være en ide at give ham lidt a38 feks om eftermiddagen for at introducere ham til mælk mens jeg stadig ammer?
Både min mand og jeg har døjet meget med ørene som børn, vil det være bedre at vente helt med mælkeprodukter til han er ældre?
Mht sovs så er det ikke lige min spidskompetence, men jeg kan stadig godt lide at få noget som smører maden så jeg bruger rigtig meget nøddesmør (mandel, cashew og peanutbutter, tahin). Min søn får også lidt af dette engang imellem. Har du gode ideer til alternativer til sauce... ?
Min søn har været forkølet nogle dage og vil ikke rigtig spise - hvordan hjælper vi ham bedst mht mad når han har det sådan?
Med venlig hilsen
mig...